Компьютерная система
КАРКАС: інструментарій для створення бази знань
    







Реєстрація »         Забули пароль »

07 Февраль 2019
МОДЕЛЬ ІЄРАРХІЧНОЇ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ КЛАСТЕРНОГО АНАЛІЗУ Збірник наукових праць ХНУПС 2(56). Харків,  2018, с. 82 - 88. Розглядається модель ієрархічної функціональної системи предметної...

29 Апрель 2016
Складність динамічних систем Практика показує, що головною теоретично складних систем стає проблема прийняття рішень за наявності багатьох цілей. Динамічною слід вважати...

28 Апрель 2016
Формування компетентностей та їх оцінка за допомогою інтелектуальних тестів Розглядається модель функціональної системи динамічної предметної області, з урахуванням поняття розшарування баз знань до створення...
Архитектура системы "КАРКАС"

Архітектура системи "КАРКАС"

Архітектура системи побудована за модульним принципом і тому має можливість приєднання інших додаткових модулів. У архітектурі системи можна назвати такі основні модулі: завантажувач; модуль розробки БЗ; модуль консультації; модуль кластеризації даних

Система КАРКАС поєднує різні підходи у побудові систем, заснованих на знаннях, таких як: експертні системи, експертні навчальні системи, мультиагентні системи (табл.1).
Таблиця 1
Компоненти системи КАРКАС

 

Експертна система Експертна навчальна система Мультіагентна система
Редактор БЗ Навчання Пасивні агенти
Машина висновку Тестування Середовище взаємодії
Система пояснення Монітор викладача Активні агенти
Візуалізація онтології Статистика тестування Чат боти

Компоненти системи взаємопов'язані між собою, обмінюються інформацією і дозволяють адекватно відображати онтологію ПрО під час її функціонування.
 
Система реалізована за допомогою програмування Embarcadero Delphi 10.4.2. Для організації функціонування агентів системи використовують такі файли: msagent.exe (MS agent server), merlin, peddy (персонажі агентів), і движок розпізнавання мови (Microsoft Speech API). Функції, реалізовані у системі, представлені у табл. 2.
Таблиця 2
Функціонал системи КАРКАС
 
Опис
Створення бази знань на основі шаблонів
Візуальне редагування бази знань
Побудова онтології предметної галузі: класів, їх екземплярів (об'єктів), атрибутів
Часткове впорядкування класів та їх візуалізація у вигляді дерева об'єктів
Побудова ієрархічної функціональної системи
Використання технології Microsoft Agent (агенти merlin, peedy та інші/Windows XP)
Застосування мовного інтерфейсу, анімованих персонажів для пояснення користувачеві про те, як і чому сформовано факт під час консультації (Windows XP).
Створення метаправил за допомогою дошки оголошення.
Формування протоколу консультації та його імпорт у буфер пам'яті комп'ютера.
Додаткові можливості
Монітор викладача
Візуальна статистика тестування (діаграми, особи "Чернова")
Адаптоване тестування знань користувача
 
 
У режимі навчання та тестування застосовуються такі функції: імпорт та експорт питань та відповідей для створення тестів (типи файлів: txt, xsl); використання візуальних питань (користувач може вибрати відповіді на зображенні); налаштування параметрів тестування; візуалізація оцінок тестування під час консультації; аналіз статистики тестування Презентація системи "КАРКАС" (модель ієрархічної функціональної системи динамічної предметної галузі)
 

Моделювання бази знань
 
Модель бази знань щодо вибору салону краси
 
Методика розробки онтології у системі КАРКАС
 
Структура агента вчителя для системи навчання
 
Побудова бази знань для агентів
 
Тестування знань та умінь у системі КАРКАС
 
Джерело фінансування інноваційної діяльності
 
Оцінка інноваційних ризиків підприємства
 
Просування нового товару на ринку

 

 


 
2012 г. it-karkas.com.ua
Володимир Бурдаєв

 
Контакти
Статті
Новини
Інформація для користувачів
Посилання
Мапа сайту

 
Рейтинг@Mail.ru

Copyright 2012 - it-karkas.com.ua
Розробка сайту - alphastudio.com.ua