Загальні відомості
Система КАРКАС дозволяє як розробляти бази знань, прототипи експертних систем, так і може бути використана для адаптованого тестування та навчання студентів по локальній мережі.
Модель онтології предметної області в системі КАРКАС, складається з ієрархії класів предметної області, зв'язків між ними (правил висновку), які діють в рамках цієї моделі. У системі запропоновано онтологію механізму інтерпретації в умовах динамічної зміни її параметрів (базового класу, зв'язків між класами та взаємодії об'єктів класів). Система побудована за модульним принципом і тому має можливість підключення інших додаткових модулів. В архітектурі системи можна виділити наступні основні модулі: завантажувач; модуль для розробки бази знань; консультаційний модуль; модуль кластерного аналізу даних.
Модель предметної області розглядається як функціональна система, в результаті якої здійснюється організуючий вплив на всі етапи формування онтології. Класи і зв'язки між ними можна розглядати як логічну структуру функціональної системи.
У системі КАРКАС функціональна система є формалізованим відображенням предметної області у вигляді ієрархічної структури набору керуючих компонентів, які взаємодіють між собою для досягнення загальної мети.
Основними компонентами КАРКАС є такі: агент візуального редактора бази знань; агент логічного висновку (прямий, зворотний, косвенний висновки, формула Байеса); агент подсистемы объяснения; агент аналізатора тесту; модуль викладача; підсистема навчання.
В режимі тестування знань користувача програмна реалізація системи заснована на використанні клієнт-серверної технології на основі програмування сокетів. При цій системі реалізується клієнт-серверна взаємодія: великий клієнт — тонкий сервер, то є серверна частина реалізує тільки доступ до ресурсів системи (ідентифікація користувача, встановлення зв’язку з ним і отримання оцінок тесту від нього), а основна частина додатка (агент виведення машини, подсистема объяснение, база знань) знаходиться на клієнті.
Основна задача системи КАРКАС ─ це надання можливості отримання користувачами знань, умінь, навиків (компетентностей) по створенню моделей баз знань.